HTML

Építkezünk

A család nagy fába vágta a fejszéjét. vettünk egy telket és házat szeretnénk építeni. Pénzünk kevés. Hitelt nem szeretnénk felvenni. Az építkezéshez pedig teljesen analfabéták vagyunk. A tapasztalataink megosztására és jó tanácsok fogadására indítottam ezt a blogot.

Friss topikok

  • dreschma: Hol tart jelenleg a dolog? Ki volt a gépész tervező? Érdekelne az elérhetősége. dreschma@gmail.co... (2017.10.17. 15:58) Információ gyűjtés - Hőszivattyú
  • Trinoma: Kedves Mobema! Jelenleg mi is telek keresésben vagyunk, Vácduka számunkra is nagyon tetszetős. De... (2016.07.31. 14:05) Keressük a megfelelő telket
  • Sysco: Szia, Elkérhetném én is kivitelező elérhetőségét. Köszi. (2016.01.12. 10:46) Ajánlatok összevetése
  • Mobema: Igen valóban így volt. Én sem gondoltam, hogy ilyen gyorsan megy. Mondjuk a történethez az is hozz... (2012.09.07. 08:18) Tervezgetés és skiccek
  • Mobema: Nagyon köszi az infókat. Rákérdeztem a kivitelezőnél a megfelelőségi nyilatkozatokra, azt mondta n... (2012.04.13. 09:31) Építkezés megkezdése

2011.12.08. 13:16 Mobema

Kész a ház terve

Először is: Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat. Kicsit elgondolkoztam rajtuk és meg is beszéltem a tervezővel az aggályaimat. A legutóbbi írásom óta sok mindent intéztem. Találkoztam egy gépészmérnökkel, akivel elbeszélgettünk a gépészeti dolgokról, illetve be kellett szereznem pár iratot az építési tervhez. Kész a ház terve. Fel is raktam az "építkezés képekben" blogomra a fontosabb rajzokat.

Kezdjük a gépészeti dolgokkal.

Sokat töprengtem, hogy be merjek-e vállalni egy hőszivattyús fűtést, vagy sem. Nos a kérdés eldőlt, egyelőre nem veszek hőszivattyút. Főleg a brutális ára miatt. Ha a végére marad pénzem és még belefér, akkor lehet, hogy mégis bevállalom, de az építkezések ugye nem arról szoktak híresek lenni, hogy kevesebbe kerülnek, mint amennyit bekalkuláltunk.

A mérnök akivel beszélgettem nagyon korrekt volt. Azt mondta, hogy egy hőszivattyú ugye alsó hangon 1,5 milla, míg egy kondenzációs kazánt azért bőven lehet kapni 300 eFt-ért.  A költségük pedig abban az esetben, ha hűtésre is használjuk a hőszivattyút, majdnem azonos szinten mozog. A megtérülés pedig biztosan 10 év fölött van.

Hát ez egyelőre eldöntötte a kérdést. Gépészeti tervet valószínűleg fogok készíttetni, mert a gázbekötés miatt úgyis szükséges lesz egy terv, ekkor viszont már nem kerül sokkal többe egy fűtésterv is mellé. Így legalább le lesznek írva a szükséges anyagok (milyen csőből hány méter stb.), vagyis remélhetőleg könnyebb lesz előre kalkulálni.

Következő témám a terv.

Az a probléma azért felmerült bennem, hogy nem lesz-e túl sötét a nappali illetve az étkező? Mert ugye ezek a helyiségek a ház közepén helyezkednek el. Végül Ilonával abban állapodtunk meg, hogy a hátsó ajtó, legyen üveg és akkor biztosan kap majd elég fényt a lakás.

Gondoltam hasznos lehet, ha összeírom, hogy milyen dolgok szükségesek az építési engedély beadásához.

  1. Először is, kell egy terv, amit tervező készít (Ez azért még nekem is egyértelmű volt). Nem is egy db. kell belőle, hanem mindjárt 4, amit mind a tervezőnek, mind az építtetőnek alá kell írnia. Ez most nálam úgy néz ki, mint egy kis könyvecske.
  2. Kellenek a közműengedélyek a megfelelő közműszolgáltatóktól. Nálam ez víz, gáz, áram és csatorna. Ezt általában a tervezők bevállalják, hogy beszerzik.
  3. Kell egy tulajdoni lap és egy hivatalos térképmásolat a földhivatalból
  4. Szükség van tűzvédelmi műszaki leírásra, amit nekem szintén a tervező készített el
  5. Illetve a beadáskor illetékbélyeg 25 eFt-os

Hát ezt fogom megpróbálni a jövő héten beadni a polgármesteri hivatalba. Majd meglátom, hogy hogy sikerül.

Érdeklődtem a további teendőkről is.

Nálunk ugye úgy áll a helyzet, hogy közművek csonkjai benn vannak a telken, de szolgáltatási szerződés, meg óra még nincs, hiszen egyelőre egy üres telekről van szó. Az építkezés megkezdésekor vízre és áramra szükség lesz, tehát először ezeket kell bekötni. Vagyis fel kell keresni a szolgáltatókat és szerződést kell kötni velük. Ehhez adásvételi szerződésre, vagy tulajdoni lapra lesz szükség, illetve egy térképmásolatra.

El kell kezdeni bekérni az árajánlatokat a kivitelezőktől. Jelenleg tetőig szeretnénk felhúzni a házat, és kérünk majd burkolásra is ajánlatot, ugyanis az építkezést 2 évre tervezzük. Még el kell adnunk egy lakást, hogy be tudjuk fejezni, ami ugye manapság nem is olyan egyszerű. 

Fontos, hogy a kivitelezőnek legyen felelős műszaki vezetője, mert a jelenlegi szabályok megkövetelik. Illetve csak hivatalosan bejelentett kivitelező végezhet ilyen munkát. (Ezzel azért nem teljesen vagyok tisztában, hogy mit is jelent. Gondolom a szakképesítést) Kell majd vezetni építési naplót. Ezt is a kivitelezőnek illik. Illetve szükség van egy műszaki ellenőrre. Ez valószínűleg Ilona lesz.

Nos itt tartunk most, ha beadtam az engedélyt, majd jelentkezem.

 

szerintünk: (5/5)
szerintetek: (0/5)

Szólj hozzá!

Címkék: építkezés tervezés építés családi ház építési hőszivattyú házépítés ház tervezés háztervezés


A bejegyzés trackback címe:

https://hajraepitkezunk.blog.hu/api/trackback/id/tr613447919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása