HTML

Építkezünk

A család nagy fába vágta a fejszéjét. vettünk egy telket és házat szeretnénk építeni. Pénzünk kevés. Hitelt nem szeretnénk felvenni. Az építkezéshez pedig teljesen analfabéták vagyunk. A tapasztalataink megosztására és jó tanácsok fogadására indítottam ezt a blogot.

Friss topikok

  • dreschma: Hol tart jelenleg a dolog? Ki volt a gépész tervező? Érdekelne az elérhetősége. dreschma@gmail.co... (2017.10.17. 15:58) Információ gyűjtés - Hőszivattyú
  • Trinoma: Kedves Mobema! Jelenleg mi is telek keresésben vagyunk, Vácduka számunkra is nagyon tetszetős. De... (2016.07.31. 14:05) Keressük a megfelelő telket
  • Sysco: Szia, Elkérhetném én is kivitelező elérhetőségét. Köszi. (2016.01.12. 10:46) Ajánlatok összevetése
  • Mobema: Igen valóban így volt. Én sem gondoltam, hogy ilyen gyorsan megy. Mondjuk a történethez az is hozz... (2012.09.07. 08:18) Tervezgetés és skiccek
  • Mobema: Nagyon köszi az infókat. Rákérdeztem a kivitelezőnél a megfelelőségi nyilatkozatokra, azt mondta n... (2012.04.13. 09:31) Építkezés megkezdése

2012.01.28. 09:37 Mobema

Építmény érték számítás

Az első árajánlat már beérkezett, dobtam is tőle egy hátast. Amikor beérkezik az összes, majd írok róluk egy külön bejegyzést. Mostanában buzgón nézegetem a Ft/nm árakat a neten, és próbálom eldönteni, hogy ezek csak a csaliárak, vagy valóban léteznek. Amikor megkaptam a tervezőtől a terveket, volt egy oldala, ami az "Építmény Érték Számítás" címet viselte. Ebben volt egy cirka 13 Millás összeg, mint az épület bekerülési költsége. (Ezzel az összeggel ki is békülnék, de félek, hogy a történet azért ennél többe fog kerülni)

De mi a csuda az a bekerülési költség? - kérdeztem magamban, és gyorsan rákerestem. Sajnos sehol nem találtam leírást, helyette jöttek ezrével az építészeti kivitelezők oldalai. Lehet, hogy én voltam ügyetlen, de napokig nem találtam rá a választ. Közben jött ez az árajánlat és kicsit ideges lettem, mert eddig úgy tudtam, hogy a szerkezetkész állapot nagyjából a fele a kulcsrakész (kész) állapotnak ezért végeztem egy kis fejszámolást és azt hoztam ki belőle, hogy ez a vállalkozó a mi kis 92 nm körüli házunkat cirka 283 eFt/nm árból építené meg (áfával együtt és belső nm alapján számolva). Nem igazán értem. Hiszen ha keresgélek a neten, akkor azért bőven találok ajánlatokat 200 eFt/nm alatt. El is kezdtem keresgélni az oldalak között és hirtelen rátaláltam a bekerülési költség egy megfogalmazására. Bingó!

A http://www.schwabinvest.hu -ról van szó, itt utánaolvashat mindenki részletesebben, de azért itt a blogban is összefoglalom a tudnivalókat. A forrás viszont ez az oldal volt (köszönet nekik, hogy ilyen szépen összeszedték).

Szóval bekerülési érték:

  • anyagok beszerzési ára
  • anyagigazgatási költség
  • szállítási és göngyöleg költség
  • munkadíj
  • árkockázati fedezet (ha sok idő telik el a munkakezdés és az ajánlatadás között)
  • akadályoztatási költség (ha a kivitelező akadályoztatva van a munkavégzésben)
  • egyéb költségek (pl: közterületfoglalási díj, munkaterület őrzési díj stb.)
     

 Megtudtam még azt is, hogy nem csak egyféle szerkezetkész ár van. Most már értem hogy miért kérdezgették a vállalkozók, hogy mit jelent nekem a szerkezetkész.

Szerkezetkész állapot: Ez kb. 35-40%-ot jelent. Ezt szeretném én első körben. Itt már állnak a falak, és a tető is készen van, de nagyjából ennyi.

Emelt szintű szerkezetkész: 65-70%-ot jelent. Nyílászárók, aljzatolás, vakolás, válaszfalak, gépészeti alapcsövezés.

Igen a gépészet az mindenki szerint nagy falat lesz.

Szóval én a normál szerkezetkész állapotra kértem ajánlatokat, annyi különbséggel, hogy a válaszfalakat is beleértettem.

Kicsit elbizonytalanodtam, hogy mennyire valósak azok az átlag négyzetméterárak, amiket a neten lehet olvasni, illetve amiről az ismerősök beszéltek.

A bekerülési értéket amúgy 140 eFt/nm -en számítják most hivatalosan. Valóban ennyire eltér ettől a valódi érték?

szerintünk: (5/5)
szerintetek: (0/5)

2 komment

Címkék: építkezés építés kivitelezés családi ház építési házépítés ház tervezés háztervezés


A bejegyzés trackback címe:

https://hajraepitkezunk.blog.hu/api/trackback/id/tr173952362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aldozok 2012.02.28. 10:58:07

Szia! Nagyon tetszik a blogod, mi is a hasonló problémákkal küzdünk, megadnád az emailcímedet, hogy feltehessek néhány kérdést privátban?

Mobema 2012.02.28. 13:20:27

@aldozok: Persze, elküldtem az emailcímet.
süti beállítások módosítása