HTML

Építkezünk

A család nagy fába vágta a fejszéjét. vettünk egy telket és házat szeretnénk építeni. Pénzünk kevés. Hitelt nem szeretnénk felvenni. Az építkezéshez pedig teljesen analfabéták vagyunk. A tapasztalataink megosztására és jó tanácsok fogadására indítottam ezt a blogot.

Friss topikok

  • dreschma: Hol tart jelenleg a dolog? Ki volt a gépész tervező? Érdekelne az elérhetősége. dreschma@gmail.co... (2017.10.17. 15:58) Információ gyűjtés - Hőszivattyú
  • Trinoma: Kedves Mobema! Jelenleg mi is telek keresésben vagyunk, Vácduka számunkra is nagyon tetszetős. De... (2016.07.31. 14:05) Keressük a megfelelő telket
  • Sysco: Szia, Elkérhetném én is kivitelező elérhetőségét. Köszi. (2016.01.12. 10:46) Ajánlatok összevetése
  • Mobema: Igen valóban így volt. Én sem gondoltam, hogy ilyen gyorsan megy. Mondjuk a történethez az is hozz... (2012.09.07. 08:18) Tervezgetés és skiccek
  • Mobema: Nagyon köszi az infókat. Rákérdeztem a kivitelezőnél a megfelelőségi nyilatkozatokra, azt mondta n... (2012.04.13. 09:31) Építkezés megkezdése

2012.03.22. 08:56 Mobema

Ajánlatok összevetése

Ígértem egy kis összehasonlítást az árajánlatokban, hát íme itt vannak.
Elöljáróban annyit, hogy 3 árajánlatot kértem, de végül egy váratlanul befutott negyediket választottam és nagyon remélem, hogy jól döntöttem.

Én mindent nettó négyzetméterben számoltam, de ezzel vigyázat, mert nagyon sok árajánlatban bruttó négyzetméter ár szerepel, vagyis a falak vastagságát is beleszámolják és a terasznak is a felét.
Az első kettő egy-egy vállalkozó volt (az elsőt nevezzük A-nak a másodikat B-nek), akit ismerősök ajánlottak, a harmadik pedig a készházportál.
Mint már korábban írtam, nézegettem a netet a ft/nm árak érdekeltek, illetve kérdezgettem ismerősöket és olyan embereket, akik nálam jártasabbak a témában. Pl. építészeket és ismerős szakembereket (festő, vízszerelő stb.).
Ebből én kis naiv azt szűrtem le, hogy a négyzetméterár olyan 160-200 eFt/nm körül várható. Az egyik építkezéssel foglalkozó tanácsadó oldalon éppen azt feszegették, hogy azért 200 eFt/nm alatt nem nagyon lehet megúszni, pláne, ha nem egy teljesen egyszerű tervezésről van szó és elszáll kicsit az építtető agya és kitalál mindenféle extrákat.
Úgyhogy én úgy döntöttem, hogy nem hagyom elszállni az agyamat, hanem maradok a praktikus és lehető legegyszerűbb megoldásnál.
Így aztán nincs hőszivattyú, napelem, meg egyéb úri huncutságok, hanem csak egy egyszerű egy szintes 2 hálószobás gázfűtéses házikó.

Mivel egyelőre még el kell adnom egy lakást, ami a jelek szerint nem fog nagyon gyorsan összejönni, így szerkezetkész állapotra kértem árajánlatokat és azt mondtam, hogy ha nem probléma, akkor adjanak kulcsrakészre is egyet, hogy tudjak tovább kalkulálni.
Ezt csak a készházportáltól kaptam, egyébként ők nagyon szimpatikusak voltak, mert olyan az árajánlatuk, ami a magam fajta laikusnak is könnyen átlátható és érthető.

A  másik két vállalkozó jóval részletesebb ajánlatot adott. Szerintem ugyanazt a szoftvert használták az ajánlat elkészítésére, csak a sorrend nem egyezett, de az egyes munkafázisok neve és számozása alapján megpróbáltam összepárosítani őket.
Az első ajánlat végösszege a szerkezetkész állapotra 12,5 milla lett anyaggal és munkadíjjal együtt.
Mint korábban már írtam, ettől bizony dobtam egy hátast. A ház alapterülete ugyanis 92, nm, amiben van egy 6 nm-es fűtőhelyiség is, tehát nem tartozik a legnagyobbak közé. Tudom, hogy mostanában 100 nm alatt már nem is szoktak építeni családi házat, de én is felnőttem egy 60 nm-es kis házban és mégis ember lett belőlem. Arra amire nekünk kell, bőven elég és én még bevallom, kicsit sokallom is.
Tehát egy gyors fejszámolást végezve : 136 eft /nm csak a szerkezetkész állapot költsége. Ami akkori ismereteim szerint kb. a fele szokott lenni a kulcsrakésznek. Most már tudom, hogy nem is a fele, hanem a 40 %-a.
Ebben az esetben pedig a kulcsrakész nm ár 340 eFt/nm lenne?
Nem sok ez egy kicsit? (mondjuk nekem a 272 eFt/nm is soknak tűnt, amikor a felével számoltam)
Ismétlem semmi extra nincs a házban, teljesen hagyományos módon szeretném építeni.
Kicsit elkeseredtem, amikor megkaptam tehát az első ajánlatot, de a B vállalkozóval beszéltem közben, mert ő kicsit késett az ajánlattal és úgy saccolta (telefonban) hogy olyan 8,5 körül lesz. Hurrá gondoltam, akkor ebből már ki lehet indulni, ez az ár azért az elképzelésekhez is közelebb áll.
Igen ám, de az ajánlat nem tartalmazta a tetőt, ami azért egy elég jelentős összeg, úgyhogy vártam, amíg azt is kiszámolták nekem, így pedig ha nem is 12,5-re de 11 milla körülire azért kijött ez az ajánlat is. Hát bizony és ha azt is felszorzom a megfelelő szorzókkal, akkor nézzük csak hogy hol is járunk: 50 %-al számolva 239 eFt/nm, 40%-al számolva pedig 298 Eft/nm.
Még ez sem nagyon van közelében azoknak a számoknak, amiket én elképzeltem. Ráadásul a két ajánlatot összehasonlítva nem is nagyon értettem a dolgot, mert mindenhol ki voltak számolva az anyagköltségek és bizony jelentős eltérések voltak közöttük, pedig mindketten ugyanazokat a tervrajzokat és műszaki leírásokat kapta meg, illetve mindketten látták a telket is.
Mondok egy példát: a kavics az egyiknél 13 m3 a másiknál 85m3-el számolva. A falazat nm sem egyezett még csak úgy nagyjából sem. Nem vagyok építész és nem értek hozzá, de nem lehet ezt pontosan kiszámolni? Én eddig meg voltam róla győződve, hogy ezeket azért precízen ki tudják számolni a kivitelezők és nem csak úgy sacc/kb.
Na mindegy a lényeg az, hogy ennyi pénzünk nem volt a szerkezetkészre ezért elkezdtünk azon gondolkodni, hogy nem is kezdjük el az építkezést.
Említettem, hogy a készházportáltól is kaptunk ajánlatot, és az jobban tetszett nekem, mint naiv ügyfélnek. Lehet, hogy van akit érdekel, hogy mennyi kavics kerül az alapba amikor árajánlatot kér, de ennyire részletesen én nem tudok mit kezdeni a dologgal. Valószínűleg nagyon jó ez annak, aki ért hozzá és meg is tudja találni esetleg a nem helyes mennyiségeket, de egy átlagembernek nem mondanak semmit ezek a számok és fogalma sincs, hogy hány köbméter kavics kell az alaphoz.
Ezért nekem szimpatikus volt a készházportál ajánlata, ott csak az volt, hogy alapozási költség: 1,450 000 Ft.
Ebben benne a munkadíj és az anyagköltség is. 
Végül is ők adtak egyedül kulcsrakészre is árajánlatot, akkor most nézzük az ő áraikat:
A szerkezetkész áruk 11,850 eFt, ami érdekes, de jobb ár mint az A kivitelezőé. (azt hittem egyébként hogy ők lesznek a legdrágábbak.)
A kulcsrakész ár 22,350 eFt, ami nm -ben 242 eFt/nm. Nem olyan rossz ár ez azért ha a többihez hasonlítjuk. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ők nem gázt terveztek fűtési rendszerként, hanem infra fűtést, aminek jóval alacsonyabb a telepítési költsége, mint a gáznak.
Egyébként az infra fűtés is megérdemelne egy bejegyzést, mert rengeteget olvastam róla, hogy mi is ez. Rengetegen ajálják, de legalább ugyanennyien ellenzik és néha csak úgy szikrázik a levegő, amikor a két tábor egy egy blogban összecsap egymással.
Na szóval a végén az történt, hogy teljesen le voltunk törve, mert egyáltalán nem ilyen összegekre számítottunk, már azon morfondíroztunk, hogy altatjuk az egész projektet, amikor a húgom barátnője meghallotta, hogy min agyalunk és felsikoltott, hogy miért nem szóltunk, az ő párja már évek óta ezzel foglalkozik és nem mellesleg ők is pont építkeznek.
Hát gyorsan összehoztunk egy találkozót és átbeszéltük a részleteket. A srác nagyon szimpatikus, de amikor az árakat meglátta, kissé felszaladt a szemöldöke. Azt mondta: Hallotta, hogy Pest környékén eléggé el vannak szállva az árak, de azt nem gondolta, hogy ennyire.
Ő is készített egy költségvetés, jóval barátságosabb számokkal, úgyhogy őt választottuk.
Az a jó az egészben, hogy a kulcsrakész kivitelezést anyagbeszerzéssel együtt vállalta, nekem csak a műszaki ellenőrt kell hoznom, aki majd odafigyel, hogy megfelelő minőségben épüljön a ház.
Sejtettem hogy a Pest megyei és a Szabolcsi árak között vannak különbségek, de őszintén, nem gondoltam volna, hogy ekkora.
A főbb anyagköltségekre azért ránéztem, azok persze nem lesznek sokkal olcsóbbak, de a munkadíjban jelentős különbségek vannak. Így a szerkezetkész állapotnál 8 milla alatt tud maradni a projekt.

A teljes kulcsrakész ajánlatuk, pedig 16 Milla körüli, ami még épphogy belefér a keretbe, csak tudjuk végre eladni a lakást.
Szóval velünk kötünk szerződést és a terv szerint 3 hét múlva kezdik is az építkezés.

szerintünk: (5/5)
szerintetek: (0/5)

3 komment

Címkék: építkezés építés kivitelezés családi ház építési infrafűtés mobema árajánlatok


A bejegyzés trackback címe:

https://hajraepitkezunk.blog.hu/api/trackback/id/tr44332332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csiszár Melinda 2013.09.29. 14:18:40

Szia, elkérhetnénk a szabolcsi építető elérhetőségét. Tavasszal kezdenénk...Köszi

Koritrabi 2015.03.14. 21:13:29

Szia. Engem is érdekelne a kivitelező elérhetőségei. Köszi

Sysco 2016.01.12. 10:46:59

Szia,

Elkérhetném én is kivitelező elérhetőségét.
Köszi.
süti beállítások módosítása