HTML

Építkezünk

A család nagy fába vágta a fejszéjét. vettünk egy telket és házat szeretnénk építeni. Pénzünk kevés. Hitelt nem szeretnénk felvenni. Az építkezéshez pedig teljesen analfabéták vagyunk. A tapasztalataink megosztására és jó tanácsok fogadására indítottam ezt a blogot.

Friss topikok

  • dreschma: Hol tart jelenleg a dolog? Ki volt a gépész tervező? Érdekelne az elérhetősége. dreschma@gmail.co... (2017.10.17. 15:58) Információ gyűjtés - Hőszivattyú
  • Trinoma: Kedves Mobema! Jelenleg mi is telek keresésben vagyunk, Vácduka számunkra is nagyon tetszetős. De... (2016.07.31. 14:05) Keressük a megfelelő telket
  • Sysco: Szia, Elkérhetném én is kivitelező elérhetőségét. Köszi. (2016.01.12. 10:46) Ajánlatok összevetése
  • Mobema: Igen valóban így volt. Én sem gondoltam, hogy ilyen gyorsan megy. Mondjuk a történethez az is hozz... (2012.09.07. 08:18) Tervezgetés és skiccek
  • Mobema: Nagyon köszi az infókat. Rákérdeztem a kivitelezőnél a megfelelőségi nyilatkozatokra, azt mondta n... (2012.04.13. 09:31) Építkezés megkezdése

2012.01.05. 14:25 Mobema

Ajánlatokra várva

Mint a korábbi bejegyzésben említettem, végre beadtuk az építési engedélyt ami megy a maga útján a 60 napos határidővel. Addig pedig előszedtem az ismerősöktől kapott kivitelezők telefonszámait és szépen sorban felhívtam őket.

 

 Kettővel sikerült beszélnem személyesen, mert a harmadik Eger környéki és vele nem sikerült találkoznunk, de hozzá is eljuttattam egy ismerős útján a terveket és onnan is várom az ajánlatot.

A másik kettő Pest megyei. Az elsővel a teleknél találkoztunk mert azt mindenképpen meg akarta nézni. Kicsit beszélgettünk az elképzelésekről és a lehetőségekről ott a fagyos decemberben. Január közepére ígérte, hogy elkészíti az ajánlatot

 Jelenleg szerkezetkészre kértem, de ha sikerül eladni a másik lakást, akkor nem tartom kizártnak, hogy be is fejezzük idén. (A lakás árulásával szerettük volna megvárni a végtörlesztés végét, hátha utána kicsit mozdulnak felfelé az árak, de egyelőre nem nagyon pörög a piac)

Szóval az egyes számú versenyző azt mondta, hogy főleg a munkákra tud ajánlatot adni, de azért készít egy kb. anyagköltséget is, csak tudjak arról, hogy ez bizony az igényektől függően rendesen változhat.

Vannak kapcsolatai építőanyag forgalmazókkal és azt mondta, talán az lenne a legjobb, ha rábíznám a beszerzést is, mert akkor biztosan időben ott lesz az alapanyag.

Ez mondjuk elég kényelmes lenne.

A kettes számú versenyzővel Pesten találkoztam. Ő is munkadíjra fog ajánlatot adni és kértem tőle egy anyagköltség kalkulációt is.

Mindketten szimpatikusak voltak így első látásra. Most úgy gondolom, hogy az ár lesz a döntő szempont, de nagyon kíváncsian várom az ajánlatokat.

Közben karácsony után kaptam egy levelet a Váci építésügytől, hogy engedélyeztetés folyamatban, majd közvetlenül utána egy másikat is, egy hiánypótlást, mert valami födém gerenda méreteket akarnak látni a tervben. Mindenesetre Ilona azt mondta ezen ne aggódjak ezt ő intézi, úgyhogy nem aggódom.

Ami miatt mostanában jobban aggódom (ez kicsit off téma lesz), az a jelen gazdasági helyzet. Mindenhol az Ft/Euró árfolyam miatt van kétségbeesve mindenki, meg hogy lesz-e IMF megállapodás. Nem szívesen foglalkozom politikával, mert megvan a véleményem a T. ház tagjairól, de azért végre helyrerakhatnák már ezt a gazdaságot.

Valamikor régen úgy gondoltam, hogy a politikusoknak az a dolga, hogy szépen leüljenek és megbeszéljék egymás között, hogy hogyan legyen, és merre menjen az ország. Hát ez az, amit évek óta nem láttam. (Egyedül a fizetésük emelésében tudnak megegyezésre jutni)

Szóval az ember itt áll egy építkezés elején. Egy lakást már eladott, megvette a telket, de a pénz jó része ugye bankbetétben van, mivel 2-3 hónapon belül el kell kezdeni költeni, építőanyagra meg munkadíjakra. Szóval most eléggé betenne egy államcsőd. Tulajdonképpen 12 év kemény munkáját és megtakarítását vinné el csak úgy hogy huss.

Felmerült a gondolat, hogy váltsuk át gyorsan mondjuk Euróra, de hát az árfolyam pont tegnap és ma döntött csúcsot, így ha mégis lesz megegyezés és visszaáll a Ft, akkor elég jelentős lenne az árfolyamveszteség.

Most nagyon szeretnék a jövőbe látni, hogy mi is várható úgy fél év múlva. Jó lenne tudni, hogy az ember kivárjon és kitartson, vagy inkább meneküljön. De gondolom, nem én vagyok az egyetlen ezekben a napokban, aki ilyen kérdéseken agyal.

 

szerintünk: (5/5)
szerintetek: (0/5)

1 komment

Címkék: ingatlan építkezés építés kivitelezés családi ház építési házépítés ház alaprajz ház tervezés háztervezés


A bejegyzés trackback címe:

https://hajraepitkezunk.blog.hu/api/trackback/id/tr633521837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

StudioArt Photography · http://studioart.blog.hu/ 2012.01.26. 20:20:47

Nagyon kiváncsi vagyok, hogy mekkora házra hány féle és milyen árajánlat érkezik majd. Fejben én is építkezek és nagyon készülök az igazira, már csak tőke kell hozzá:)

A saccra számolt anyagszügséget nekünk eddig a 2 házunknál volt, hogy 3-as szorzó kísérte...
süti beállítások módosítása