HTML

Építkezünk

A család nagy fába vágta a fejszéjét. vettünk egy telket és házat szeretnénk építeni. Pénzünk kevés. Hitelt nem szeretnénk felvenni. Az építkezéshez pedig teljesen analfabéták vagyunk. A tapasztalataink megosztására és jó tanácsok fogadására indítottam ezt a blogot.

Friss topikok

  • dreschma: Hol tart jelenleg a dolog? Ki volt a gépész tervező? Érdekelne az elérhetősége. dreschma@gmail.co... (2017.10.17. 15:58) Információ gyűjtés - Hőszivattyú
  • Trinoma: Kedves Mobema! Jelenleg mi is telek keresésben vagyunk, Vácduka számunkra is nagyon tetszetős. De... (2016.07.31. 14:05) Keressük a megfelelő telket
  • Sysco: Szia, Elkérhetném én is kivitelező elérhetőségét. Köszi. (2016.01.12. 10:46) Ajánlatok összevetése
  • Mobema: Igen valóban így volt. Én sem gondoltam, hogy ilyen gyorsan megy. Mondjuk a történethez az is hozz... (2012.09.07. 08:18) Tervezgetés és skiccek
  • Mobema: Nagyon köszi az infókat. Rákérdeztem a kivitelezőnél a megfelelőségi nyilatkozatokra, azt mondta n... (2012.04.13. 09:31) Építkezés megkezdése

2011.12.01. 13:36 Mobema

Második találkozás a tervezővel

Haladnak az építkezés előkészületei. Ismét találkoztam Ilonával, a tervezővel, aki a korábbi skiccem és leírásaim alapján készített egy amolyan tervezői rajzocskát, amit most közkinccsé teszek. (A terv szerzői jogvédelem alatt áll)

 

 


Erről van szó tehát. Ami legszembetűnőbb változás az eredeti skicchez képest, az hogy az épület már nem egy szabályos téglatest formájú, hanem van egy kis kinyúló nyúlványa jobboldalon hátul.  Meg is tükröztük, mert nem a jó oldalra pakoltam a szobákat. Az alapterület pedig 80 nm-ről, így 90 nm-re nőtt.
Én bevallom: odavagyok érte. Kaptam már homlokzati rajzocskát is, de Ilona azt kérte, hogy azt még ne pakoljam fel a netre, mert ezt még kicsit babrálni szeretné.
A családom és a barátaim már próbáltak győzködni, hogy talán lehetne egy picit nagyobb ez a házikó, de én eddig kötöttem magam a 80 nm fölé nem megyünk, mert elég az nekünk elvhez. Hát beadtam a derekamat.
Több dolog is van, amit nagyon ötletesnek tartok:

  1. A Konyha hátsó falára ki lett alakítva egy kis vizesblokk rész, a mosogató helye, amit jótékonyan eltakar egy fal, vagyis a vendégeknek nem a konyhai rumli fog először a szeme elé kerülni.  És a vizesblokk így egyetlen kupacba került a házban.
  2. A konyhát egyébként én kissé nyitottabbra terveztem, de a szaggatott vonalak helyén boltív lesz (imádjuk a boltíveket), nem pedig ajtó.Ezzel egy picit szeparált előszoba részt is kapunk, ahol le lehet pakolni a cipőket és a kabátokat.
  3. Ilona betervezett egy picike közlekedőt is. (én alapvetően nem szeretem a közlekedőket, mert feleslegesnek tartottam őket, de be kell vallanom ez  most megtetszett. Miért is? Hát a közlekedővel megspóroltunk 3 db ajtót, ami a nappaliból nyílik, így több felület maradt polcoknak.  A dolgozószoba és a fürdőszobák pedig így egy picit szeparáltabbak, nincsenek annyira szem előtt.
  4. A nappali főfalába pedig, ahol a kanapé és az étkező asztal is van, fülkéket tervezünk, ami roppant praktikus megoldás.

Amint a rajzon is látszik, az épülethez illesztünk egy gépészeti helyiséget is. Ez egyrészt szükséges, másrészt nagyon tetszik, hogy így a terasz egy picit védve van a széltől.
A telek lejt az utca irányába, ezért a bejáratnál 5 lépcsőfokra lesz szükség, hátul a teraszon pedig egyre.
Van egy lépcső is ami a dolgozószobából vezet fel a padlásra. A tetőteret egyelőre nem tervezzük beépíteni, de a terv szerint bővíthető, vagyis 2 szoba és egy fürdőszoba még elfér fent, ha később esetleg szükséges lesz.
Ugye még vacilálunk a gáz és a hőszivattyú között, egyelőre még nem döntöttünk. Ezért a terveken szerepelni fog a kémény a gépészeti helyiségben. Viszont legkésőbb a kivitelezés megkezdésekor már el kell dönteni, hogy milyen fűtést szeretnénk.
Ilonával abban állapodtunk meg, hogy:

  • 38-as tégla lesz a külső fal 10 cm polisztirol grafitos szigeteléssel, ami remélhetőleg hőszivattyú esetén is elég lesz.
  • A nappali két oldalán a falak 30-as téglából lesznek, mindkettő tartófal, a gerendák miatt így optimális.
  • E-gerendás vasbeton födém.
  • A lábazaton téglaburkolat, 4-5 cm vízálló szigetelés.
  • A tetőre, mivel egyelőre nem kerül beépítésre lépésálló 15 cm-es polistirol szigetelés és beton, illetve alulról gipszkarton álmennyezet  15 cm-es, mert süllyesztett lámpákat szeretnénk. A belmagasság ezért 280 cm.
  • Itt tartunk most. A rajz alapján Ilona elkészíti a tervet, és elvileg a jövő héten be is adjuk. Még van egy kis tennivaló, mert én nem tudtam, hogy a telek vétele után, bár még mérőórák nincsenek, azért a közműveket ugyanígy át kell íratni. Ilona a víz kivételével az összes közműnyilatkozatot be tudta szerezni, ezt kivéve. Úgyhogy lesz még egy utam nekem is az adásvételi szerződéssel felvértezve.

 

2 komment

Címkék: építkezés tervezés építés családi ház építési hőszivattyú ház alaprajz ház tervezés


A bejegyzés trackback címe:

https://hajraepitkezunk.blog.hu/api/trackback/id/tr533428888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

h.e.g.a 2011.12.03. 10:24:23

Kedves Építkezők,
A mai világban azt gondolom, hogy új épület építésénél mindenképpen figyelembe veendő szempont az épület üzemeltetési költsége, energiahatékonysága. Engedjék meg, hogy felhívjam a figyelmüket egy ezzel az aktuális kérdéssel foglalkozó szakmai – építész - oldalra:
holnaphaz.blog.hu/
Sok sikert a tervezéshez és az építkezéshez is.

aidora 2011.12.05. 08:46:51

Kedves Építkező!
Véletlenül akadtam a blog-jára mi építészeti tervezéssel és kivitelezéssel is foglalkozunk, ezért engedje meg, hogy felhívjam a figyelmét egy-két dologra, amit észre vettem!
Elég alapos embernek tűnik, miért ragad le egy ilyen sablonos, fantáziátlan megoldásnál?
Az étkezőt sötétnek tartom, pedig legtöbb időt ott fogják eltölteni a lakásban, ráadásul benne van a bejárati előtérben, amit érdemesebb lenne leválasztani, hogy a nappaliból ne a cipőket és kabátokat nézzék..... Egy ilyen fontos döntés előtt miért nem szán egy picit több időt a legoptimálisabb házterv kialakítására a tervezővel közösen?
Úgy tűnik nagyon szép fekvésű telket vett, nem hiszem, hogy az első ötletnél meg kellene állnia! Biztos vagyok benne, hogy meg lehet rá találni a legjobb alaprajzot! Én nem sietnék ennyire. Elnézést,de a jelenlegi skicc egy nagyon sablonos minimál megoldású, ráadásul szerintem elég sötét nappali terű házat fog eredményezni, kicsi és kényelmetlen elhelyezésű konyhával....
Egy pár dolog: gépkocsi tároló nem lesz? Nem csak a tetőtér beépítésével lehetne bővítést elképzelni a későbbiekben....
A tető megépítése így is úgy is költség, a hőszigetelést érdemes már a véglegesre megcsinálni szerintem...
A ház bekerülési költségét m2-re számoljuk, de a ház értékénél nemcsak a drága anyagok, hanem a jól kihasználható terek és az egyszerű ám nagyszerű, kreatív megoldások is nagyon sokat jelentenek!
További sok sikert a tervezéshez és építkezéshez!
süti beállítások módosítása