HTML

Építkezünk

A család nagy fába vágta a fejszéjét. vettünk egy telket és házat szeretnénk építeni. Pénzünk kevés. Hitelt nem szeretnénk felvenni. Az építkezéshez pedig teljesen analfabéták vagyunk. A tapasztalataink megosztására és jó tanácsok fogadására indítottam ezt a blogot.

Friss topikok

  • dreschma: Hol tart jelenleg a dolog? Ki volt a gépész tervező? Érdekelne az elérhetősége. dreschma@gmail.co... (2017.10.17. 15:58) Információ gyűjtés - Hőszivattyú
  • Trinoma: Kedves Mobema! Jelenleg mi is telek keresésben vagyunk, Vácduka számunkra is nagyon tetszetős. De... (2016.07.31. 14:05) Keressük a megfelelő telket
  • Sysco: Szia, Elkérhetném én is kivitelező elérhetőségét. Köszi. (2016.01.12. 10:46) Ajánlatok összevetése
  • Mobema: Igen valóban így volt. Én sem gondoltam, hogy ilyen gyorsan megy. Mondjuk a történethez az is hozz... (2012.09.07. 08:18) Tervezgetés és skiccek
  • Mobema: Nagyon köszi az infókat. Rákérdeztem a kivitelezőnél a megfelelőségi nyilatkozatokra, azt mondta n... (2012.04.13. 09:31) Építkezés megkezdése

2011.11.17. 11:14 Mobema

Tervezgetés és skiccek

Nem tudom, hogy ki hogyan van ezzel, de én már évek óta álmodozgatok, hogy milyen házat is szeretnék. Jelenleg a családunk 2 főből áll. Plusz anyám, aki nyári időszakban, szívesen kiköltözne pár hétre a panelból (Pontosabban akkor, amikor érik a gyümölcs). Egyébként ő az egyetlen a családban, aki annak idején már megélt egy házépítést, de az ugye még a szoci világban volt, amikor is nem volt ennyi szabály, és amúgy is amolyan kalákában épült az akkori házunk. A legfőbb probléma abban az időben az alapanyaghiány volt. Most ez a probléma nem áll fenn, van építőanyag bőven, csak elég pénzed legyen hozzá. Ami ugye sohasem elég.

Szóval álmodozgatunk és tervezgetünk. Az elején az ember mindent akar. Én is így voltam ezzel. Nagy telket, nagy házat, modern technikai megoldásokat, minőségi alapanyagokat, brutális szigetelést, passzívházat, hőszivattyút, geotermikus fűtésrendszert, napkollektort, szélturbinát. Sok időt töltöttem azzal, hogy utánanéztem az alternatív fűtési rendszereknek. Az interneten egyébként rengeteg cikk van a témában és akinek van elég pénze az gondolja át mert hosszú távon megtérülhet.

Aztán felébredtem és rádöbbentem, hogy  az én pénzem ehhez bizony kevés. „Ébredj Dzsini bilibe lóg a kezed!”. Tudtátok, hogy a legolcsóbb hőszivattyú (a levegős) is minimum egy millába kerül? Én onnan tudom, hogy kértem árajánlatot a hőszivattyúbolt nevű cégtől. (Egyébként elég korrektnek tűnnek. ) A talajszondás, meg ugye jóval drágább és ahhoz még bányakapitánysági engedélyezés is kell.

A szélturbina meg sajnos túl zajos egy lakott környezetben, azt inkább tanyavilágban ajánlják áramfejlesztésre.  Meg állítólag az engedélyezése nagyon macerás.

Napkollektorok, napelemek. Olvastam több cikket is hogy milyen jól meg lehet vele oldani a meleg vizet, de az áruk azért még elég borsosnak tűnik így is, hogy azért ennek már van kultúrája Magyarországon. A napenergiával kapcsolatosan akadtam rá egy oldalra, ahol egy magyar találmányról írtak, ami a tetőcserépbe helyezi a napelemet. Zseniális nem? Állítólag már elindult a gyártása mégpedig itt Magyarországon, de egyelőre az is annyira drága, hogy mi nem engedhetjük meg magunknak.

Szóval erősen húztunk az igényeinken. Egyelőre a teleknél nem alkudtam meg, az egész méretes lett 717 nm, ami azért a manapság divatos zsebkendőnyi telek és rajta nagy ház felállásnál szerintem jónak számít.

A házon viszont rendesen spórolásba kezdtünk. Tudom, hogy manapság 120 nm alatt nem ház a ház, de belegondoltunk, hogy amennyiben hagyományos (gáz) fűtést tervezünk és jelenleg még ugye csak ketten vagyunk, hát mi a fenének nekünk egy akkora ház? Miből fogjuk majd fizetni a gázszámlát, ha beüt valami. Rendben szeretnénk majd 1-2 lurkót, de mi is felnőttünk egy két szobás házban a tesómmal és ettől még ember lett belőlünk. Szóval abban maradtunk, hogy elég nekünk 80 nm és csak 2 hálószoba és inkább rámegyünk a nagy nappalira, meg egy pici dolgozószobára nekem, amit később szükség esetén esetleg át lehet alakítani gyerekszobává.

Azért az alternatív fűtési rendszerről (hőszivattyú és napelem) még nem mondtam le teljesen, csak egyelőre félreraktuk.  Viszont az építkezésnél figyelembe kell venni, hogy ez a vágyálom még nem lejárt lemez, ezért oda kell figyelni arra, hogy megfelelően szigeteljünk, illetve, hogy padlófűtés legyen, mert a hőszivattyú úgy a leghatékonyabb.

Ugye a tervezgetés. Én majd azt képzeltem, hogy elmondom a tervezőnek, hogy mekkora házat szeretnék hány szobával és milyen paraméterekkel, és majd ugye ő a szakember ezért rábízom a rajzolgatást. Hát azért ismerősök felvilágosítottak, hogy ez azért nem így zajlik, jó ha készítek egy kis skiccet, hogy mik az elképzeléseim. Az igazság az, hogy nem vagyok egy rajzművész, sohasem voltam. Így előkaptam pár régi újságot, amiket a párom már évek óta vásárolgat (milyen házat építsek, családi ház alaprajzok, lakberendezés stb.) és elkezdtem nézegetni őket.

Ami először feltűnt és nekem eszembe sem jutott, hogy mennyi közlekedő, háztartási helyiség, előtér stb. van bennük. Valahogy nem rajongok az ilyen folyosókért. Rengeteg helyet elvesznek (és hát a méret fontos ugye, mert az építtető majd ez alapján is mond árat). Ezért a nappalit helyeztem középre és minden abból nyílik. Holnap megyek egy ismerős tervezőhöz beszélgetni az elképzeléseimről. Az első skiccem pedig így néz ki:

(A szakembereket kérem, hogy ne nagyon fikázzák, mert totál laikus vagyok)

 

 

2 komment

Címkék: ingatlan vásárlás építkezés napelem szélenergia telek ingatlanvásárlás napkollektor fűtés családi ház építési ingatlanközvetítés skicc hőszivattyú házépítés ház alaprajz ház tervezés


A bejegyzés trackback címe:

https://hajraepitkezunk.blog.hu/api/trackback/id/tr793389344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Crazychicken 2012.09.07. 00:04:14

Egészen véletlenül akadtam rá az oldaladra ma este, de csak ámulok és bámulok...Elképesztően sok hasonlóság van köztünk. Mi is nemrég vásároltunk telket Szadán, melyen szeretnénk megvalósítani gyermekkorunk óta dédelgetett álmunk: egy saját családi házat építeni. Kicsi házat szeretnénk (70-75 m2), hitel nélkül, ameddig csak lehet... Lehetőségeinkhez mérten energiatudatos, illetve megújuló energiákkal táplálkozó házacskát, és mivel anyagi lehetőségeink igencsak szűkösek, a lehető legtöbb dolgot mi magunk szeretnénk megcsinálni. Hej, de szép álmok. Azonban amikor a bejegyzések között azt láttam, hogy a tervező felkérése és az építési engedélykérelem benyújtása között kevesebb, mint 3 hét telt el, majdnem leestem a székről!!! Ez tényleg így volt?? Mi idén januárban kértük fel a tervezőket (régi jóbarát) és mindig a közelébe sem jutottunk a eng. tervnek, pedig azóta 9 hónap telt el! Olyan jó lenne beszélni veled/veletek e-mailben, telón vagy személyesen csak nem tudom hogy tudom elkérni az elérhetőségeiteket.(Nemcsak az építkezésben, de a blogozásban is totál kezdő vagyok :)))

Mobema 2012.09.07. 08:18:31

Igen valóban így volt. Én sem gondoltam, hogy ilyen gyorsan megy. Mondjuk a történethez az is hozzátartozik, hogy 2 oldalnyi nyomtatott leírást is átadtam neki az elképzeléseimről, tehát össze voltak szedve az igényeim. Ilona azt mondta, hogy így könnyű volt dolgoznia.
Szívesen adok tanácsot, mert már lassan talán a finisbe érünk. A vállalkozó azt ígéri, hogy novemberben költözhetünk.
A felhasználói nevemre kattintva megjelenik a profiloldalam, ott az üzenetek fülön lehet nekem levelet írni, ha megírod az email elérhetőségedet, akkor szívesen válaszolok a felmerülő kérdésekre. Nekem is jó volt olyasvalakivel beszélni, aki már túl volt ezen az egészen. Sokat tud segíteni. :)
süti beállítások módosítása